Oostkust deel II - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Joost Holwerda - WaarBenJij.nu Oostkust deel II - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Joost Holwerda - WaarBenJij.nu

Oostkust deel II

Door: Joost Holwerda

Blijf op de hoogte en volg Joost

31 Oktober 2008 | Australië, Brisbane

Ozzie! Ozzie! Ozzie!
Oy! Oy! Oy! (Australische yell)

Bij Airlie Beach dus gestopt voor een trip naar de Whitsunday Islands.
Na bestudering van de opties om het te bezoeken, uiteindelijk gekozen voor een 2-daagse zeiltocht naar de eilandengroep, uiteraard wel 1 van de snelste zeilschepen uitgezocht, genaamd 'Siska'. Volgens de brochure was het eerst een (vrij succesvolle) wedstrijdboot, en had de Britse prins Charles er zelfs nog even op gezeild. Bleek een goede keuze, lekker relaxen op de boot, beetje meehelpen bij het zeilen, en snorkelen! Snorkelen was echt super! Kon het zeer kleurrijke koraalrif van erg dichtbij bekijken en zwom tussen de vele vissen door. Kan ik het Great Barrier Reef nu ook afstrepen op mijn lijstje :-)
even aangemeerd bij Whitehaven Beach op Whitsunday Island, met prachtig uitzicht!

Bij terugkomst op Airlie Beach, snel doorgereist naar Rockhampton. Daar aangekomen was ik net op tijd voor de wekelijkse rodeo-wedstrijd. Weer eens wat anders... leuke tijdverdrijving, maar niet iets dat ik vaker hoef te bezoeken. In Rockhampton verder niet veel te doen, had maar even een dagje een fiets gehuurd om de stad te verkennen. Toch wel lastig om hier steeds aan de linkerkant te blijven... Op weg naar de Botanical Gardens & Zoo kreeg ik vlak voor aankomst ineens vol een knal tegen mijn neus! Schrok me wezenloos, half groggy en verdwaasd keek ik achterom en zag ik dat ik aangevallen werd door een vogel (!!!), en dat deze afdaalde en met topsnelheid weer vol op me afvloog! De vogel beukte nog 2 keer vol op mijn helm voordat ik de Botanische Tuin bereikte.. even een adrenaline-ervarinkje in het verder saaie Rockhampton ( wel stuk goedkoper dan Bungee-jumping of Skydiving moet ik toegeven)... Bleek bij navraag had het nu paringstijd is voor de eksters, en dat de mannetjes nu erg territoriaal zijn en agressief worden t.a.v. (met name) fietsers en voetgangers... Lekker dat ze me hier niet even wat eerder op de hoogte van konden stellen...
De tuin en kleine dierentuin stelde weinig voor trouwens.

Van Rockhampton weer verder naar het zuiden gereist, en na 11 uur in de bus aangekomen in Brisbane. Hier begon ik mijn trip naar Australie ook. Prettig om weer eens in een vertrouwde omgeving te zijn.
Werd weer hoog tijd voor een Nationaal Park (en tevens werelderfgoed), vlakbij Brisbane is Springbrook National Park. Mooie trip, vooral de Natural Bridge was de moeite waard om te bezoeken.

Ook nog even korte trips gemaakt naar Gold Coast (6de grootste stad van Australie) en het kustplaatsje Surfers Paradise (wat een geweldige naam voor een dorp/stad..)

Vandaag nog even naar de dierentuin geweest, naar de Australia Zoo. Opgericht door de legendarische Crocodile Hunter Steve Irwin, en nu voortgezet door zijn vrouw en kinderen. Dierentuin was al stuk beter dan die in Rockhampton... Australia Zoo is nu vooral een nagedachtenis aan Steve Irwin, en uiteraard veel aandacht voor de krokodillen.

Morgen reis ik weer verder naar het zuiden, dan naar Coffs Harbour

  • 31 Oktober 2008 - 15:07

    Heit En Mem:

    wel te zien dat het een snelle boot is!! ja links fietsen blijft lastig lijkt ons , maar daar ben je zonder kleerscheuren van af gekomen , die vogels waren minder.............

  • 02 November 2008 - 11:39

    Annalies:

    Klinkt wel weer goed hoor. Volgens mij maar goed dat je hier alles opschrijft, weet je straks ook nog wat je allemaal hebt gedaan :-)

    Ben benieuwd naar je volgende belevenissen.

    Groetjes,
    Annalies

  • 02 November 2008 - 16:05

    Ouders Bianca:

    Leuk om je belevenissen te volgen.Het ziet er allemaal goed uit en wij maar werken !!!
    Groeten vanuit Papekop

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joost

Ik zal bijna 2 maand door Zuid-Oost Azie reizen, te beginnen in Vietnam, vervolgens Cambodja en Indonesie. Vanuit Indonesie (Bali) vlieg ik naar Australie (Perth) op 25 April. In Perth zal ik vervolgens proberen een baan te vinden

Actief sinds 11 Juli 2008
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 72640

Voorgaande reizen:

07 Maart 2011 - 07 Maart 2013

Vietnam, Cambodja & Indonesie

02 September 2008 - 22 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: