Aankomst Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Joost Holwerda - WaarBenJij.nu Aankomst Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Joost Holwerda - WaarBenJij.nu

Aankomst Nieuw Zeeland

Door: Joost Holwerda

Blijf op de hoogte en volg Joost

01 September 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Tijd voor mijn eerste blogje..
Na een lange reis via amsterdam-londen-singapore-sydney gisteren eindelijk aangekomen in Wellington
Heb een goede reis gehad, leuke films in vliegtuig (Indiana Jones, Kung Fu Panda, Ice Age), en lekkere maaltijden, had echter niet veel geslapen.
Aangekomen in (regenachtig) Wellington ben ik eerst met moeite tot gisteravond wakker gebleven om toch zo snel mogelijk in juiste (nieuwe) ritme te komen, en daarna goed en lang geslapen, bijna geen last meer van jetlag :-)

Volgens de Maori-legende is Nieuw Zeeland als volgt ontstaan
Lang na de creatie van de wereld ging halfgod Maui uit Hawaiki op zee vissen. Samen met andere bewoners van Hawaiki voer hij in een kano een heel eind weg van zijn geboorte-eiland. Na een tijdje varen pakte Maui zijn magische vishaak, bevestigde deze aan een stuk touw en wierp deze in de oceaan. Hij ving een immense vis die hij versloeg met jade. De vis veranderde toen in het Noordereiland, dat door de Maori's Te Ika a Maui wordt genoemd, oftewel 'De vis van Maui'. Het Zuidereiland symboliseert de kano van Maui: Te Waka o Maui. Stewart Island vormde het anker van deze kano: Te Punga a Maui.

1ste volledige dag inmiddels ook alweer bijna achter de rug
Prachtige stad Wellington, mooi gelegen aan meer, en gezellig stadscentrum, ben naar Te Papa museum geweest (over geschiedenis Nieuw Zeeland/Maori), zeer interessant, ideaal begin ook voor reis door Nieuw Zeeland! En naar parlementsgebouw, waar ik nog even live een debat kon volgen in het Nieuw Zeelandse parlement.
Morgen alweer laatste dagje in Wellington, zondag de boot naar het Zuidereiland, naar Nelson

• 05 September 2008 - 07:57

Ruurd & Froukje:

Hoi Joost!

Heel veel plezier in Nieuw-Zeeland! Wij houden je verhalen in de gaten zodat wij weten waar we moeten zijn in oktober!

Groetjes Ruurd & Froukje

• 05 September 2008 - 08:40

Helen Clark:

Hey Joost

Goed te horen dat je goed bent aangekomen, en nog veel plezier op het zuidelijke eiland, en pas op voor de hobbits.

• 05 September 2008 - 11:40

Gerrie:

hoi joost!

Fijn dat je een goede reis hebt gehad, en lekker uitgerust.En ook al aardig wat gedaan, leuk om te lezen!

groetjes gerrie

• 06 September 2008 - 11:26

Pa, Ma, Bianca En KJ:

Op Ameland is het veel leuker

• 06 September 2008 - 11:28

Pa, Ma, Bianca En KJ:

:) Toch maar vanuit Ameland een internetcafe gevonden om het eerste berichtje te checken.

Gr. van ons

• 10 September 2008 - 17:01

Minke En Marieke:

Hoi Joost, fijn dat je een goede reis hebt gehad. We houden je "in de gaten", Met andere woorden: we volgen je op je reis door Nieuw Zeeland en Australie. Heel veel reisplezier. Geniet ervan. Groetjes Minke en Marieke