Mexico/Guatemala/Belize deel III - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Joost Holwerda - WaarBenJij.nu Mexico/Guatemala/Belize deel III - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Joost Holwerda - WaarBenJij.nu

Mexico/Guatemala/Belize deel III

Blijf op de hoogte en volg Joost

08 April 2013 | Mexico, Playa del Carmen

Hola!

De reis door midden-amerika zit er alweer op.
Inmiddels ben ik weer terug in Nederland, voor het eerst in ruim 15 maanden!

Het laatste dat ik schreef was vanuit Guatemala. Van Flores (in Guatemala) stak ik de grens over naar Belize. Met de bus rechtstreeks naar het kustplaatsje Belize City, en daar meteen de watertaxi genomen naar het eilandje Caye Caulker.

De eilanden in Belize staan voornamelijk bekend om de uitstekende snorkel- en duik mogelijkheden. Dit was dan ook voor mij de voornaamste reden om naar Belize te gaan.

Een behoorlijke omschakeling om in Belize te reizen na Mexico en Guatemala; ten eerste omdat in Belize Engels gesproken word in plaats van Spaans. Daarnaast zijn de mensen erg anders, qua uiterlijk (donkere mensen in Belize, latino's in de andere landen), maar ook qua persoonlijkheid. Een erg carribische sfeer hangt er in Belize. De mensen zijn erg relaxed en ontspannen en vrolijk.

Zoals genoemd kwam ik hier voor het snorkelen. Met de boot naar de snorkelplaatsen Hol Chan en Shark Alley. Bij beide kon ik van zeer dichtbij met schildpadden, nurse sharks ('verpleegsterhaaien'), pijlstaartroggen en vele andere kleine vissen zwemmen. De haaien (planteneters...) en pijlstaartroggen kon ik zelfs aanraken. Een erg mooie ervaring en 1 van de hoogtepunten van deze reis.

Terug in Caye Caulker kon ik even bijkomen van het vele reizen en even genieten van het mooie kleine eilandje met maar 3 straten. Auto's zijn er niet op het eiland, iedereen verplaatst zich per fiets of per golfkarretje.. Enige tripje verder was naar het nabije eiland San Pedro. Iets groter en iets toeristischer dan Caye Caulker. Wat vooral opviel was dat ik de hele dag het nummer 'Isla Bonita' van Madonna hoorde. In de winkels, in de restaurants, op straat... Het nummer gaat over dit eiland ('last night I dreamed of San Pedro') en de mensen zijn daarom helemaal gek op dit nummer.

Van Caye Caulker nam ik de boot terug naar Mexico en verbleef ik een paar dagen in het kustplaatsje Tulum.
Een leuk dorpje met een prachtig strand en met oude Maya-ruines prachtig gelegen aan de zee.

De laatste dagen in Mexico was ik op het eiland Cozumel en bezocht ik nog de populaire badplaats Playa del Carmen voordat ik via Cancun weer terug naar Canada vloog.

In Montreal snel nog even vrienden opgezocht en vervolgens snel verder, 9 uren in de bus naar Boston.
Daar nam ik de dag erop de nachtvlucht naar Amsterdam, en na weer 9 uren reizen kwam ik dan eindelijk weer eens aan in Nederland.

Vervolgens in Drachten de zeer leuke verrassing dat vrienden en familie me stonden op te wachten. Bedankt voor jullie komst, echt erg leuk om op zo'n manier weer thuis te komen!

Het reizen gaat weer snel verder, vannacht met de familie een weekje naar Lanzarote!

  • 08 April 2013 - 15:03

    Hennie:

    Joost,

    Welkom thuis en een fijne vakantie toegewenst!

    Ben benieuwd wat er na dit weektripje op jouw agenda staat :-)
    Ga je opnieuw de weide wereld in of anker je tijdelijk op Nederlands grondgebied?

    Groet,
    Hennie, Jelle Tiemen & kids

  • 08 April 2013 - 20:26

    Jan Weiland:

    Beste Joost,
    Wat een geweldige reizen maak jij, man.
    Een fijne week toegewenst in Lanzarote, samen met je familie.
    Feliciteer je ouders van mij met hun 40-jarig huwelijk!
    Hartelijke groet,
    Jan Weiland (Drachten).

  • 11 April 2013 - 11:56

    Gernald:

    Geniet ervan jongen helaas kon ik er niet bij zijn bij je terugkomt maar ik zal je zeker ik Krakau nog een keer komen opzoeken.

    Oja net de gibbon experience gedaan en dit was echt super gaaf!!

    Groetjes vanuit huay xai (Laos)

  • 12 April 2013 - 15:42

    Salomé Nijendijk:

    Wat heb jij veel mogen meemaken! Geweldig!
    Geniet van de familie en veel plezier met je nieuwe baan in Krakau!!

    Groetjes uit Pakbeng (Laos)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Playa del Carmen

Vietnam, Cambodja & Indonesie

Recente Reisverslagen:

08 Juli 2016

Rusland/Helsinki/Tallinn

13 Juni 2016

Zuid Afrika

18 Mei 2016

Israël/Palestina

14 Mei 2016

Jordanie

13 Mei 2016

India deel II
Joost

Ik zal bijna 2 maand door Zuid-Oost Azie reizen, te beginnen in Vietnam, vervolgens Cambodja en Indonesie. Vanuit Indonesie (Bali) vlieg ik naar Australie (Perth) op 25 April. In Perth zal ik vervolgens proberen een baan te vinden

Actief sinds 11 Juli 2008
Verslag gelezen: 805
Totaal aantal bezoekers 72639

Voorgaande reizen:

07 Maart 2011 - 07 Maart 2013

Vietnam, Cambodja & Indonesie

02 September 2008 - 22 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: