Polen deel II - Reisverslag uit Krakau, Polen van Joost Holwerda - WaarBenJij.nu Polen deel II - Reisverslag uit Krakau, Polen van Joost Holwerda - WaarBenJij.nu

Polen deel II

Blijf op de hoogte en volg Joost

03 September 2014 | Polen, Krakau

Hallo allemaal,

Inmiddels heb ik net Polen weer achter me gelaten.
Na bijna 1,5 jaar in Krakow heb ik besloten weer iets nieuws te zoeken. Dit heeft mede te maken met het feit dat mijn huidige baan kwam te vervallen (dit werd geoutsourcet naar India), waarna ik besloot om niet een andere functie in Krakow te zoeken, maar dat dit (om vreschillende redenen) een goed moment was om Krakow te verlaten en een nieuwe uitdaging buiten Polen te zoeken.

Sinds mijn laatste verslag is er uiteraard weer veel gebeurd en heb ik ook weer veel gereisd.
Met Gert Jan ben ik een paar dagen in Boedapest (en omgeving) geweest. Met Gernald ben ik een paar dagen in Bulgarije geweest en hebben we bovendien het festival Pinkpop (met optredens van oa. John Newman, Paolo Nutini en Limp Bizkit) in Nederland (en hetzelfde weekend de steden Maastricht, Valkenburg en Aken) bezocht.

In Hongarije hebben Gert Jan en ik in Boedapest dus bezocht. De hoofdstad van Hongarije bestaat uit de delen Boeda (heuvelachtige gedeelte met oa de burcht) en Pest. Hier hebben we onder andere een rondleiding gekregen door het parlement, het heldenplein bezocht, gerelaxed in het prachtige thermale badhuis Széchenyi en in het indrukwekkende museum House of Terror, over de zwarte geschiedenis van Hongarije met de nazi's en daarna het communisme. Buiten Boedapest hebben we nog het wijnstadje Eger (wijnproeven), het kunstenaarsdorpje Szentendre en de basiliek van Esztergom verkend.

Ook in Bulgarije een druk programma. Naast het bezoeken van de hoofstad Sofia, hebben Gernald en ik de steden Veliko Tarnovo (mooie stad en vroegere hoofdstad van Bulgarije met als voornaamste bezienswaardigheid het fort Tsarevets) en Plovdiv (historische stad met als voornaamste trekpleister het oude romeinse amphitheater). Tot slot bezochten we het Rila-klooster. Het zwart-wit gestreepte is een erg opvallend en tevens mooi gebouw hoog in het Rila-gebergte.

Nadat Gernald weer terugvloog naar Nederland heb ik onderweg naar Polen nog Servie aangedaan, met een trip langs de steden Nis (met een fort uit de 18e eeuw dat nu als soort historisch stadspark fungeert), Novi Sad (ook hier een groot fort, Fort Varadin) en Belgrado (ja, ook hier een groot fort... Fort Kalemegdan, daarnaast is de oude artistieke wijk Skadarlija zeer de moeite waard)

De laatste dagen in Polen heb ik doorgebracht met mijn vader en tante Sjimmie die een paar dagen bij mij in Polen verbleven en met wie ik voor de laatste keer door Krakow ben geweest en we tevens het bergdorpje Zakopane , het oude 13e eeuwse kerkje Debno en het kasteel Czorstyn hebben bezocht. Na deze trip hebben we mijn appartmentje leeg gemaakt en al mijn spullen in de auto gezet waarna we terug naar Nederland reden.

Na een kort bezoek aan Nederland en een erg geslaagde reünie van de basisschool in Drachten ben ik inmiddels weer aan het backpacken. Binnenkort hier het eerste reisverslag van.




  • 03 September 2014 - 22:16

    Jessica:

    Je bent maar druk Joost! Geniet van je nieuwe backpack avontuur. Als je in de buurt van Manchester komt geef je maar een gil.

  • 03 September 2014 - 22:55

    Sander :

    Betere werk Joost!

  • 04 September 2014 - 21:26

    Nico Eikelenboom:

    Ik ben benieuwd waarheen de reis leidt. Veel plezier gewenst!

  • 05 September 2014 - 22:24

    Hennie:

    Fijn te lezen dat je nog steeds volop geniet van je (toch wel) bijzonder avontuurlijke levensstijl. En Gert-Jan en Gernald pikken toch stiekem één en ander mee van al die mooie steden en landen die je bezoekt! Gezellig!

    Veel plezier de aankomende tijd met het backpacken... en wij lezen hier tzt graag je opgedane ervaringen :-)

    Groet,
    Hennie & Jelle Tiemen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Polen, Krakau

Vietnam, Cambodja & Indonesie

Recente Reisverslagen:

08 Juli 2016

Rusland/Helsinki/Tallinn

13 Juni 2016

Zuid Afrika

18 Mei 2016

Israël/Palestina

14 Mei 2016

Jordanie

13 Mei 2016

India deel II
Joost

Ik zal bijna 2 maand door Zuid-Oost Azie reizen, te beginnen in Vietnam, vervolgens Cambodja en Indonesie. Vanuit Indonesie (Bali) vlieg ik naar Australie (Perth) op 25 April. In Perth zal ik vervolgens proberen een baan te vinden

Actief sinds 11 Juli 2008
Verslag gelezen: 764
Totaal aantal bezoekers 72634

Voorgaande reizen:

07 Maart 2011 - 07 Maart 2013

Vietnam, Cambodja & Indonesie

02 September 2008 - 22 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: